(*27. februar 1938, Maribor). Marbahov oče Herbert Marbach je bil dunajski Jud in je delal po študiju v Mautnerjevih tekstilnih tovarnah v Nahodu, kjer se je poročil. Po krizi je dobil delo v mariborski firmi Doctor & Drug. Ob napadu Nemčije na Jugoslavijo se je očetu posrečilo zbežati pred Gestapom, odšel je v Ljubljano in pozneje v Italijo, kjer so ga nacisti po uveljavitvi nürnberške ureditve leta 1944 internirali v koncentracijsko taborišče Fossolo, Modena, in ga ubili. Mati se je preselila v svoj rojstni kraj Nové Město, a so jo vojne nesreče tako prizadela, da je zbolela za tuberkulozo in preživela veliko v zdravstvenih ustanovah. Tri leta je Jiří preživel v zavodih in pri sorodnikih. V Novém Městu nad Metují je hodil v osnovno šolo in potem srednjo šolo v Dobrušci (1953–56). Ob likovnem delu ga je zanimal šport – nogomet in odbojka, a tudi moderna glasba, predvsem jazz. Vse to je pomembno vplivalo na teme njegovega likovnega izraza. Leta 1956 se je po maturi želel vpisati v praško Visoko umetniško-industrijsko šolo, vendar ga niso sprejeli. Zaposlil se je v vojski in po izobraževanju delal na fotogrametriji. Leta 1959 se je zaposlil v tiskarstvu in postal mojster knjigotiska. Zaposlil se je kot propagandni referent v novomeškem Stavostroju. Leta 1963 se je zaposlil kot direktor na novo profesionalizirane Prosvetne bésede. Ves ta čas je aktivno sodeloval z različnimi umetniki in se likovno razvijal. Umetniško izobrazbo je Jiří Georg Marbach pridobival pri portretistih J. Pecu, grafiku J. Toronu, slikarju V. Macháňu in posebej pri J. Ducháču, čigar dolgoletni učenec je bil. Posebej je nanj vplivalo bivanje v Parizu leta 1966, ko se je tam srečal s tamkajšnjimi očetovimi sorodniki. V letih 1976–1990 je vodil Okrajni kulturni center v Náchodu. Upokojil se je leta 1998 in se posvetil ustvarjalnemu delu. Leta 2008 je prevzel projekt »Pot k novomeškemu zakladu«, ki je ustvaril koncept zbirke Mestne galerije Zázvorka Mestnega muzeja Nové Město nad Metují, kjer je bil kurator. Do leta 2011 je sodeloval tudi pri pripravi razstav, pripravljal je vabila, plakate in kataloge. Je član Zveze čeških likovnih umetnikov v regionalnem združenju Hradec Králove.