(* 1939, Maribor – † 10. februar 2015, München) se je rodil kot sin mariborskega slikarja Karla Jiraka iz Oplotnice (po drugih virih iz Krškega) (1897–1982). Študiral je slikarstvo na Akademiji likovnih umetnosti na Dunaju (kiparstvo Fritz Wotruba) in na Akademiji likovnih umetnosti v Zagrebu (slikarstvo Krsto Hegedušič). Na dunajski Univerzi je diplomiral filozofijo (1972). Bil je predsednik Socialističnih avstrijskih študentov (SÖS). Predaval je umetnostno teorijo na berlinski Freie Universität in na Tehnični univerzi Berlin arhitekturno teorijo. Tam so mu prepovedali profesorsko delo (Berufsverbot), nakar je delal kot lektor. Kasneje se je preseli v Italijo in se vrnil k slikarstvu. Razstavljal je v Avstriji, Nemčiji, Italiji, na Švedskem. Je soustanovitelj Slow-Food Italija in Avstrija, Sodeloval je pri raznih scenskih predstavah, tudi Štajerske jeseni. Ukvarjal se je s slikarstvom, literaturo, kulinariko in gastrozofijo. Objavljal je eseje v Weg & Ziel, v Neuen Forum, v Die Neue Gesellschaft, Frankfurter Hefte in drugod.
Publikacije:
IM AUGENBLICK DER GEFAHR, avtobiografski roman, Roter Stern / Stroemfeld, Frankfurt am Main / Basel1980
THEORIE DER ARCHITEKTUR, Droschel Verlag, Graz
EROTIK UND GURMANDISE (Ein gastrosophischer Diskurs vom menschlichen Glück), ProMedia-Verlag, Wien 1992
NEKROPHILER KAPITALISMUS, ProMedia-Verlag, Wien, 2009