(* 28. april 1868, Helsinki – † 24. september 1928, Porvoo, Finska), finski in švedski pisatelj. Otroštvo je preživel v Helsinkih. Njegov oče je bil vojaški častnik in je bil premeščen v Vasaa. Končal je Vasaa licej (1889) in se vrnil v Helsinke in študiral zgodovino. Diplomiral je leta 1897 in se po študiju začel ukvarjati z novinarstvom. Postal je prvi urednik Björn Borg Magazina (1898), potem Aftonpost, Vasaa novic, vendar ga je onemogočila cenzura. Delal je pri Tampere novicah (do 1905). V tem času je objavil že dve pesniški zbirki in dramo, zato se je odločil za pisateljski poklic. Njegove prve pesniške zbirke so napisane pod vplivom Tavaststjerna, Heine in Frödinga. Nekaj let pozneje se je zaposlil kot literarni svetovalec pri Švedskem gledališču in je predelal in dramatiziral različna besedila. Z dramatizacijami je zelo uspel in so popularna na Švedskem in Finskem še danes. Po enem so posneli celo film (1934). V poeziji se je posvečal predvsem patriotičnim in socialnim temam in priložnostnemu pesnjenju. Njegova melodična poezija je bila večkrat osnova za uglasbitve. Napisal je tudi nekaj večjih in manjših dramskih besedil in najbolj znana je Belshazzarjevo slavje (1906), za katero je napisal glasbo Jean Sibelius. Njegovo naslednjo predstavo, ki je bila politično bolj jasna, je cenzura prepovedala. Zadnja njegova predstava je bila zgodovinska drama Medallion (1922). Leta 1921 je založnik Holger Schildt doniral farmo v Porvoo za finske švedske pisatelje in Hjalmar Procopé je bil njen prvi lastnik. Tam je živel do smrti.
Dela:
DIKTER, pesniška zbirka, 1900
BELSAZARS GÄSTABUD, drama, 1905
MOT ÖKNEN, pesniška zbirka, 1905
ÅSKVÄDRET, drama, 1905
RÖDA SKYAR, pesniška zbirka, 1907
VERS OCH VISA, pesniška zbirka, 1909
DRÖMSKEPPET, švedsko-finska dvojezična zbirka, 1910
OVÄDER, pesniška zbirka, 1910
UNDER STJÄRNORNA, pesniška zbirka, 1913
GALGFÅGLAR, drama (ljudska komedija), 1914
I SANDEN, pesniška zbirka, 1915
INSPEKTORN PÅ SILTALA, drama, 1915
TVILLINGARNA FRÅN BORGÅ, drama (ljudska komedija), 1916
OSAMSE STRÄNGAR, pesniška zbirka, 1920
MEDALJONGEN, drama, 1922
DIKTARHEMMET, pesniška zbirka, 1924