Сергей Романович Бонгарт (Бонгард) (* 15. maj 1918, Kijev, Ukrajina – † 3. marec 1985, Rustic Canyon, ZDA), umetnik in pesnik ruskega porekla, eden od večjih umetnikov ruske emigracije. V šoli ni imel veliko uspehov, odlikoval pa se je v risanju in oče mu je priskrbel ure iz slikanja. Prvi njegov učitelj Mihail Jarovoj je bil učenec Il’ja Repina. Po šoli se je vpisal v Kijevsko umetniško šolo, ki je zaradi vojne ni mogel dokončati. Leta 1943 je za vedno zapustil Kijev, nekaj časa živel v Nemčiji in leta 1948 zaradi grožnje z repatriacijo emigriral v Združene države Amerike, kjer je živel do smrti. V Santa Monica (Kalifornija) je Bongart dobil hišo znanega umetnika Nikolaja Fešina (1881–1955), kjer je odprl svojo lastno slikarsko šolo. Med slavnimi ljudmi, ki so obiskovali njegov studio, sta bila tudi igralca James Cagney in Jack Lemmon. Pozneje je kupil še nenavaden kotiček v državi Idaho, ki ga je spominjal na Kijev. Tam je odprl filialo svoje slikarske šole in jo poimenoval »Kijevščina« na čast rojstnega mesta. Tukaj so Bongarta tudi pokopali. Štirikrat se je poročil, na koncu s svojo učenko Patricio Le Grande.
Prve pesmi Sergeja R. Bongarta so se pojavile v tisku še leta 1947 v Nemčiji. Takrat je v Münchnu izšel pesniški zbornik »Stihy« in so v njem objavili pesniki drugega vala ruske emigracije (Olga Anstej in Ivan Elagin). Potem pesmi ni pisal do začetka 70. let in je hotel izdati lastno zbirko. Pri pesnjenju mu je svetoval njegov veliki prijatelj Ivan Elagin. Leta 2005 so pripravljali za tisk njegovo zbirko s simboličnim naslovom Перекати-поле.