Preverite, če ste vnesli podatke o avtorju ali avtorjih. Če gre za prevod, navedite tudi vir, od koder ste prevajali. Najbolje je, da je naslov rokopisa skupaj z avtorjem vstavljen v glavo ali nogo dokumenta.
2. Odstavki so narejeni tako, da za odmik uporabite presledke ali tabulator.- Napačno!
Besedilniki (programi za pisanje in urejanje besedil) imajo možnost avtomatskega odmika prve vrstice v odstavku, zatorej tega ne počnite s presledki ali tabulatorjem. Lahko odstavke označite tudi z večjim razmikom ali preprosto z vmesno prazno vrstico.
3. Novo stran vstavljate tako, da vstavljate prazne vrstice. – Napačno!
Novo stan vstavite raje tako, da vstavite t.im. »page break«, t.j. običajno ctrl+enter.
4. Ločila
Kako pišem ločila ? – Napačno!
Pika, vejica, vprašaj, klicaj, dvopičje, podpičje so levostična in torej pred njimi ni presledka.
Čeprav Slovenski pravopis zahteva za tropičje nestičnost, dopuščamo možnost stične avtorske uporabe tropičja.
5. Stran oštevilčite tako, da je številka strani (pagina) del teksta. – Napačno!
Vsako spreminjanje formata besedila namreč poruši tudi takšno številčenje strani. Vsi besedilniki omogočajo avtomatsko oštevilčevanje strani in ni razloga, da ga ne bi tudi uporabljali. Le kadar gre za prenos knjige v tekst, puščamo v besedilu števila strani, tako da se lahko znajdemo v knjigi.
6. Rokopis ni pregledan s črkovalnikom.
Besedilniki danes omogočajo pregled s črkovalnikom in ni razloga, da tega ne bi napravili vi sami. Samo vi namreč veste, kaj je prav in kaj ni. Toda pozor – črkovalniki najdejo samo napačno zapisane besede, ne pa tudi besed, ki so napačne v kontekstu in so zapisane pravilno.
7. Pesmi so postavljene sredinsko.
Ne napravite te začetniške napake. Le kadar hočete izrecno poudariti obliko, lahko uporabite sredinsko ali kakšno drugo postavitev. Pesem se zapisuje z levo postavitvijo, kajti zanjo je zelo pomembna primerljiva dolžina vrstice (verza), česar pa sredinska postavitev ne zagotavlja.
8. Še nekaj napak pri pesmih:
Najbolje je pesmi poslati v enem dokumentu. Res ne pošiljajte 100 pesmi kot razsuti tovor!
Razen če izrecno tega nočete, ima pesem naslov. Kadar ne želite naslova, to označite s tremi zvezdicami (* * *)
Pred naslovom napravite vsaj dva presledka.
Za naslovom je en presledek.
Med kiticami je le en prazen presledek, razen ko gre za namerno povečevanje prostora med njimi.
Če vam računalnik vsak verz začne z veliko začetnico, izključite to v besedilniku in sicer tisto opcijo, da vsako vrstico začne z novim stavkom.
Uporabljajte najbolj običajne pisave (Times, Arial).
9. Manjše napake, ki nastajajo zaradi starih navad pri pisalnem stroju:
Namesto števila 1 pišete črko l in namesto ničle veliko črko O. Ali pa pišete namesto oklepaja poševno črtico /. – Napačno!
Računalnik ni pisalni stroj in so to različni znaki.